Ömer Hayyam'dan (10)

Posted by Anıl | Posted in | Posted on 21:00

  • Ben hangi şarapla sarhoş olursam olurum,
    Ateşe, puta, neye taparsam taparım;
    Herkes bir türlü görmek istiyor beni
    Ben kendimi ne türlü yaparsam yaparım.
  • Şarap küpü önüne serdik seccademizi;
    Şarap yakutuyla adam ettik kendimizi;
    Umudumuz, meyhanede yeniden bulmak
    Camide, medresede yiten günlerimizi.
  • Rintlerin yolunda kendini unut;
    Namazın, orucun kökünü kurut;
    Öğütlerin iyisini Hayyam'dan işit:
    Şarap iç, yol kesme, yoksulları tut.
  • Hayyam, şarap iç, sarhoş olmak ne hoş,
    Sevgilin de varsa, sarılmak ne hoş;
    Er geç sonu yokluk madem bu dünyanın,
    Yok say kendini, bak, var olmak ne hoş!
  • Bu dünya kimseye kalmaz, bilesin;
    Er geç kuyusunu kazar herkesin.
    Tut ki Nuh kadar yaşadın zor belâ
    Sonunda yok olacak değil misin?
  • Gören göze güzel, çirkin hepsi bir;
    Aşıklara cennet, cehennem, hepsi bir;
    Ermiş ha çul giymiş, ha atlas;
    Yün yastık, taş yastık, seven başa hepsi bir.
  • Kaderin elinde boynum koldan ince;
    Tüysüz kuşa dönerim ecel gelince.
    Yine de toprağımdan desti yapın siz:
    Dirilirim içine şarap dökülünce.
  • Ey canlar, şarapla buldurun bana beni;
    Yakutlara çevirin kehruba çehremi;
    Şarapla yıkayın beni öldüğüm zaman
    Asmadan bir tabut içinde gömün beni.
  • Feleğin çarkı dönmeyecek madem muradımca,
    Gökler ha yedi kat olmuş, ha sekiz, bana ne?
    Ölüm bütün isteklerimi yok ettikten sonra
    Ha dağda kurt yemiş beni, ha mezarda karınca.
  • Hayyam, olsa olsa bir çadır senin bedenin,
    Can sultanımızın bir süre oturması için;
    Ecel hancısı bir başka konak döşeyince
    Sultan göçer gider, viran olur çadırın senin.
  • Şarap içti mi, dilenci sultanlaşır;
    Tilki çıkar deliğinden aslanlaşır;
    Yaşlı başlı adam delikanlılaşır;
    Delikanlı yaşca başca olgunlaşır.
  • Günahlarım çok olmasına çoktur benim,
    Ama dinsizler gibi umutsuz değilim:
    Cennet cehennem umrumda değilse de
    Ötede hem şarap olacak, hem de sevgilim.
---------------------------------------------------

Eskidendi, çok eskiden...

Comments (0)