Bir Bilmecem Var Çocuklar - 2.Aşama

Posted by Anıl | Posted in | Posted on 21:00

Yeniden merhaba!

Nasılsınız? İyisiniz bence. DVD veriyorum, iyi olun bi' zahmet. Now playing: Tanju Okan -Çal Çingene.

Şimdi... Geldik ikinci aşamaya. Adım adım yaklaşıyoruz güzide eğlencemize. Yarışma demekten kaçınıyorum bundan gayrı. Bloomberg'deki Kelime Oyunu'nun yolunu izliyorum. Ödül çam sakızı çoban armağanı olacağı için, maksat yarışmak değil eğlenmek olsun. Evet!

İlk aşamada birbirinden güzel öneriler geldi. Sayı olarak da yeterliydi bana kalırsa. Neticede blogun potansiyeli belli. Araya giren 5 aylık askerlik dönemi ve bu süre içerisinde Kültür Sepeti'nden bu bloga atlayan takipçi sayısının düşüşü...

Önerilerin ardından karar vermek pek güç olmadı. Başlangıçta kafamda yanan ampul tanınmış sinema emekçilerinin küçüklük resimlerine dayalı bir tahmin sistemine işaret ediyordu. Kendi fikrimden çok daha iyisi geldi. Biraz Şöyle Biraz Böyle'nin ilk önerisini takip etmeye karar verdim. Yani... Bir filmden kırpacağım sahneyi Bir Bilmecem Var Çocuklar köşesine aktaracağım ve sizden filmi tahmin etmenizi isteyeceğim. Hepsi bu... değil aslında! Ara ara - bakın, her zaman demiyorum - ek bir soru sorabilirim, tamamen işinizi zorlaştırmak amacıyla. Benim fikrim ek soruya konu olacak. Kesin olan şey ise filmler ve sahnelerin yerinin garanti olması...

İlk aşamada karar verilmesi gereken bir başka husus da kazananın belirlenmesi yöntemiydi. Evet, çekiliş fikri saçmaydı, hem de çok! Ancak sormak zorundaydım, bana saçma gelen size mantıklı gelebilirdi. Yani sizin anlayacağınız, parayı veren değil hızlı olan düdüğü çalacak. İkinci sırada yanıtladıktan sonra doğru cevabı vermiş olmanız benim için pek bir anlam ifade etmeyecek.

İlk sorudan önce karar vermemiz gereken son bir husus var: Film türleri. Hollywood, bağımsızlar, klasikler gibi... Sağ sütunda göreceğiniz ankete oy kullanarak seçiminizi yapabilirsiniz. Her seçeneğe ait filmleri armağan olarak vereceğim. En yüksek oyu alan seçenek ise o seçeneğe ait filmlerin daha fazla dağıtılacağı anlamına gelecek. Bu noktada not düşmem gerek ki "bağımsız sinema" seçeneğine dünya sineması dahildir.

Haydi şimdi karar verin, sonra bir daha görüşelim.

Öptüm bay!

Comments (0)