Ömer Hayyam'dan (11)

Posted by Anıl | Posted in | Posted on 21:15

  • Daha nice sürsün yalan dolanı ömrün;
    Daha nice dert sunsun sâkisi ömrün;
    Uzatma; kadehindeki son yudum gibi
    Bırak dökülsün yere kalanı ömrün.
  • Her gün şarap cümbüşüne dalanların da
    Her gece mihrap önünde kalanların da
    Islanmayanı yok, yağmur altında hepsi:
    Bir uyanık var, ötekiler hep uykuda.
  • Ben şarabı eskimiş acı acı içerim;
    En çok da ramazanda cumaları içerim;
    Helâl üzümümü ezdim doldurdum küpe:
    Ne olur, içinceyedek ekşitme Tanrım.
  • Şarap iç, azlık çokluk silinsin kafandan
    Kurtul yetmiş iki milletin kaygusundan
    Perhize kalkma sakın dokunur diye şarap
    Şarap ki bir dirhemi bin bir derde derman.
  • Can yoldaşı dostlar çekildi gittiler
    Ecel çiğnedi hepsini birer birer
    Yan yana oturmuştuk hayat sofrasına
    Bizden birkaç kadeh önce sızdı gittiler.
  • Yokluk suyuyla ekilmiş tohumum benim
    Gam ateşiyle tutuşmuş yanar yüreğim
    Alındığım toprağa verilmeden önce
    Dünyanın serseri yelleri önündeyim.
  • Seher yeli eser yırtar eteğini gülün
    Güle baktıkça çırpınır yüreği bülbülün
    Sen şarap içmene bak, çünkü nice gül yüzler
    Kopup dallarından toprak olmadalar her gün.
  • Mezarda yatanların toz toprak her biri
    Zerre zerre dağılıp gitmiş bedenleri
    Ne şarap ki bir içen sızmış mahşere dek
    İşten güçten habersizler yıllardan beri.
  • Bu yıldızlı gökler ne zaman başladı dönmeye?
    Ne zaman yıkılıp gidecek bu güzelim kubbe?
    Aklın yollarıyla ölçüp biçemezsin bunu sen
    Mantıkların, kıyasların sökmez senin bu işde.
  • Bu dünya sırrını söylemez kimseye;
    Bin Mahmud'u, bin Ayaz'ı serdi yere;
    Şarap iç, dünyaya gelinmez iki kez:
    Bir kez giden bir daha gelmez geriye.
  • Bilmem, Tanrım, beni yaratırken neydi niyetin,
    Bana cenneti mi, cehennemi mi nasip ettin;
    Bir kadeh, bir güzel, bir çalgı bir de yeşil çimen
    Bunlar benim olsun, veresiye cennet de senin.

Comments (0)